آنتیـ.گون

پراکنده نویسی یک ضدقهرمان...

آنتیـ.گون

پراکنده نویسی یک ضدقهرمان...

سیدعامرهاشمی



بچه که بودم مردی به دیدن پدرم میامد که شنیدم تحصیلات ندارد ولی زبانشناس است. من فکر میکردم یعنی پول ندارد ولی خارجی بلد است حرف بزند ، بعدها فهمیدم هر دو مورد را درست فهمیده بودم ... پدرم میگفت برادر سید حمزه است ولی با او خیلی فرق دارد . سیدحمزه را همه میشناختند، پیرمرد بداخلاقی که میگفتند نصف محله را صاحب است حتا دبستانی که در آن درس میخاندیم ... پدر میگفت اینها خانوادگی تاجر بوده اند ، پدرش را از دوستی با پدر خود میشناخت ، گویا با لنج به هندوستان و آفریقا سفر میکرده . شاید هیچوفت فکر نمیکردند که پسرانشان هم روزی همفکر شوند و دوستانی شفیق و البته هیچوقت اینها هم فکر نمیکردند که پسرانشان ... من نوجوان در حال سپری کردن دوران نوجوانی ام با اسماعیل هاشمی پسر آن مرد بودم که پدرم فوت کرد ... و همین باعث شد که هیچوقت نفهمم که آن دو نفر در میان کتابخانه پدر و یادداشتهایی که برمیداشتند دنبال چه میگشتند؟! ... سالها گذشت تا اینکه چندی پیش اسماعیل به من گفت که دارد برای تحقیقات پدرش موسیقی میسازد. خیلی برایم عجیب بود، موسیقی متن برای پژوهش زبانشناسی؟!! ... وقتی اسماعیل توضیحات بیشتری داد از آن ایده لذت بردم و منتظر ماندم تا عملی شود :


مولتی مدیای همگانی از گامرون تا تهران منتشر شد

مجموعه پژوهشهایی در زبان پارسیک هرمزگانی از سید عامر هاشمی   

تالیف 1369 - 1387

به کوشش اسحق هاشمی و جمشید احمدی

شامل :

فرهنگ لغت هرمزگان

دستور زبان هرمزگان

واژه های ویژه هرمزگانی

بنیان عدد نویسی آریایی ها

(شامل ریشه یابی نوع نگارش و نام امروزی در زبانهای مختلف جهان)

تخمین هایی که واقعیت ندارند

سمفونی طبیعت

حیوانات ، آدمهای زیبایی هستند

(ترجمه مؤلف)

و ...




نظرات 3 + ارسال نظر
آسا جمعه 19 مهر 1387 ساعت 09:43

انسان ها حیوانات اصیلی هستند .

دانیال دلفام شنبه 20 مهر 1387 ساعت 12:26 http://roospigari.blogspot.com

سلام
با تاخیر اومدم بگم من از البو عبادی همون یه کارو دیدم و همون جوری که شما هم گفته بودی و منم نوشته بودم بهتر بود خودش اون نقشو بازی نمی کرد. حالا اگه بازم می بینی ش از طرف منم بهش بگو سعید نباید نقش بهرامو بازی می کردی!

با او ارتباط مکرری ندارم ... اگر دیدمش حتمن ...

وحدانی چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 17:21 http://www.goranaz.blogsky.com/

سلام خلیل

نوشته هات رو ذخیره کردم بعدا میخونم
الان با تل مغازه کانکت هستم زیاد نمیتونم باشم

من هم به روزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد